ستاره مدنظر پرسپولیس سرباز است!| ملوان خوشحال از قوانین سازمان لیگ ویدیو گل سردار آزمون به میلان در بازی دوستانه ترکیب پرسپولیس مقابل مس رفسنجان| آخرین ترکیب برای قهرمانی؟ کنایه تند نکونام به اوسمار در نشست خبری+ ویدیو| من هم اگر... ساعت و تاریخ بازی استقلال و پیکان| امیدوار به توقف پرسپولیس ساعت و تاریخ بازی پرسپولیس و مس رفسنجان| یک گام تا قهرمانی سرخ‌ها فشار مضاعف مجیدی روی نکونام با انتشار یک استوری! ترکیب احتمالی استقلال مقابل پیکان بازی پیکان و استقلال همچنان در دستگردی| تغییری در کار نیست رهبری‌فرد: استقلال و پرسپولیس هر دو لایق قهرمانی هستند حمایت هلدینگ خلیج فارس از نکونام موسوی: از سرخابی‌ها فقط رنگ پیراهنشان باقی مانده واکنش‌ها به تمارض عجیب دروازه‌بان استقلال شاگردان محرم نویدکیا در پی قهرمانی استقلال! دو داور کشتی ایران در المپیک پاریس بازگشت نیستلروی به جزیره پیروزی مقصودلو در شطرنج آزاد قزاقستان علیپور اولین خرید پرسپولیس؟ تلاش شاهی برای درخشش در پاریس مورینیو گزینه اصلی نیمکت الاتحاد
سرخط خبرها

شمس آذر لیگ برتری شد | طلوع شمس در لیگ‌برتر

  • کد خبر: ۱۵۹۲۵۲
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
شمس آذر لیگ برتری شد | طلوع شمس در لیگ‌برتر
صعود نماینده استان قزوین به سطح اول فوتبال کشور قطعی شد.

هفته بیست‌ونهم لیگ دسته‌اول فوتبال ایران ابتدای هفته هم‌زمان با هیاهوی مسابقات لیگ‌برتر به پایان رسید و مهم‌ترین اتفاق در پایان هفته بیست‌ونهم لیگ‌یک و در فاصله پنج هفته به پایان رقابت‌ها، صعود زودهنگام تیم شمس‌آذر قزوین به رقابت‌های لیگ‌برتر بود.

پیکان آخرین نماینده استان قزوین در لیگ‌برتر فوتبال ایران بود که لیگ دهم به رقابت‌های لیگ آزادگان رفت و در ادامه، تغییرات ساختاری انجام‌شده در تیم تحت مالکیت کارخانه ایران‌خودرو باعث شد پیکان در قامت نماینده استان تهران کارش را دنبال کند و دیگر بعد از پایان لیگ دهم، قزوینی‌ها در سطح اول فوتبال ایران نماینده‌ای نداشتند تا بعد از سیزده فصل دوباره تیمی از استان قزوین در سطح اول فوتبال ایران حضور پیدا کند.

صعودی که با خرید امتیاز هموار شد

تیم کاسپین قزوین در هیاهوی سقوط پیکان قزوین به لیگ‌یک، فعالیتش را آغاز کرد و تلاشش بر آن بود که بتواند خودش را به سطح اول فوتبال ایران برساند. اما ناکامی در این مسیر باعث شد آن‌ها سراغ خرید امتیاز بروند و پیش‌قدم‌شدن مجموعه شمس‌آذر باعث شد که دو سال قبل، تیم کاسپین به تیم شمس‌آذر تغییر نام بدهد.

شمس‌آذری‌ها بعد از مذاکره با مدیران باشگاه بادران، امتیاز این تیم را خریدند و فصل گذشته در لیگ‌یک حضور یافتند که در اولین فصل، قزوینی‌ها با ایستادن در رتبه نهم جدول و فاصله ۲۶ امتیازی تا منطقه صعود نتوانستند به رؤیایشان جامه عمل بپوشانند. با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تقویت تیم موفق فصل گذشته که با هدف حفظ سهمیه به رقابت‌های لیگ‌یک پا گذاشته بود و البته انتخاب سعید دقیقی به‌عنوان سرمربی جدید، مأموریت قزوینی‌ها از همان روز‌های نخست فصل جاری، صعود به لیگ‌برتر بود.

دقیقی که پیش‌تر در تیم کاسپین قزوین سابقه مربیگری داشت، در سودای آن بود که بتواند دستاوردی مهم را در عرصه مربیگری به‌دست آورد. ابتدای هفته تلاش‌های او به بار نشست و سرانجام بعد از چشم‌انتظاری ۱۰ ساله برای موفقیت تیم کاسپین یا همان شمس‌آذر، آن‌ها توانستند با برتری سه‌گله در خانه مقابل ون‌پارس اصفهان جواز حضور در بیست‌وسومین دوره لیگ‌برتر را به‌دست بیاورند.

شاهکار شاگردان دقیقی

سعید دقیقی فصل گذشته در نقش مدیر تیم پیکان فعالیت می‌کرد، اما تغییر رشته داد و تصمیم گرفت در قامت مربی بار دیگر فعالیتش را دنبال کند. شمس‌آذری‌ها درصدد بودند بهترین صعود ممکن را رقم بزنند که این اتفاق برای آن‌ها رخ داد و حالا در فاصله پنج هفته مانده به پایان لیگ‌یک، موفق شدند راهشان را از سایر مدعیان جدا و سهمیه حضور در لیگ‌برتر را کسب کنند، اما دو شکست در هفته‌های گذشته علیه آماروارقام درخشان شمس‌آذر بود.

قزوینی‌ها در چهار بازی گذشته‌شان دو برد و دو شکست داشتند که دو باخت ثبت‌شده در کارنامه شمس‌آذر مقابل سایپا تهران و استقلال خوزستان بود. این نتایج باعث شد آن‌ها نتوانند حدنصاب فصل گذشته ملوان بندرانزلی را بشکنند و باتوجه‌به استراحت در هفته پایانی، در صورت کسب پیروزی در چهار مسابقه آینده، شمس‌آذر می‌تواند با کسب هفتاد امتیاز جشن قهرمانی در لیگ‌یک بگیرد؛ آن‌هم درحالی‌که فصل گذشته ملوان بندرانزلی با ۷۱ امتیاز راهی لیگ‌برتر شد.

شاهکار سبزپوشان قزوینی در خط حمله این تیم است؛ آن‌ها توانسته‌اند در ۲۹ هفته ۵۷ گل بزنند تا در کنار میانگین امتیازی دو در هر مسابقه، میانگین ۱.۹۶ گل زده در هر بازی هم در کارنامه شمس‌آذری‌ها به‌ثبت برسد که آماری خیره‌کننده در مسیر صعود به لیگ‌برتر برای شاگردان سعید دقیقی به‌شمار می‌رود و امکان بهبود آن در چهار بازی پایانی فصل وجود دارد.

شمس‌آذری‌ها درحالی توانسته‌اند صعودشان به لیگ‌برتر را قطعی کنند که هنوز تکلیف دومین تیم صعودکننده مشخص نیست و رقابت تنگاتنگی در این زمینه وجود دارد. همچنین، در رقابت‌های لیگ‌برتر هم هنوز مشخص نشده است که شاگردان دقیقی به‌جای کدام تیم در فصل آینده لیگ‌برتر حضور پیدا می‌کنند، اما به‌نظر می‌رسد که باتوجه‌به معادلات مطروح‌شده در چهار هفته پایانی لیگ‌برتر، به‌جای یکی از دو تیم نفتی فوتبال ایران، یک نماینده از استان قزوین باعث گسترش جغرافیای لیگ‌برتر در دوره بیست‌وسوم خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->